זריף: "טראמפ בטיפשותו חשב שהסנקציות יביאו הסכם טוב יותר"

    שלמה ריזל No Comments on זריף: "טראמפ בטיפשותו חשב שהסנקציות יביאו הסכם טוב יותר"

    שר החוץ האיראני מוחמד זריף התייחס לחידוש אפשרי של מו"מ מול ארה"ב על תוכנית הגרעין, לאור הקריסה של הכלכלה האיראנית: "לא יהיה הסכם טוב יותר למערב מהסכם המעצמות"

    שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף צילום: מתוך ויקיפדיה
    20:30
    01.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on המפגש החריג בין אלוף בצה"ל למרן הגרמ"ה הירש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחרונה איראן מתחילה להתקפל בצורה אלגנטית מול ארה"ב, הסנקציות הקשות משתקות את כלכלתה שנמצאת לקראת קריסה מוחלטת וההנהגה באיראן בלחץ אטומי תרתי משמע.

    שר החוץ האיראני זריף, התייחס היום (שני) להסכם אפשרי מול ארה"ב ואמר: "המעצמות לא יוכלו לנהל משא ומתן על הסכם גרעין טוב יותר עם איראן, מאשר ההסכם שנחתם ב-2015".

    זריף הוסיף להתייחס ללחץ שמפעיל נשיא ארה"ב לסכם חדש מול איראן ואמר: "טראמפ בטיפשותו חשב שהריגת הסכם הגרעין על ידי טרור כלכלי תביא לו עסקה טובה יותר". ממבט ראשון נראה כי איראן לא תסכים למו"מ עם ארה"ב אך האיראנים מתחילים לדבר על הסכם מולה ולכן ההערכות הם כי ההנהגה מכינה את השטח לקראת אפשרות של חידוש המו"מ עם ארה"ב לאור הקריסה הכלכלית הקשה בתולדות המהפכה.

    נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב אמש להכרזת איראן כי תעלה את רמת העשרת האורניום מעבר למותר בהסכם הגרעין והזהיר: "לאיראן כדאי להיזהר, כי מעשירים אורניום רק מסיבה אחת, ואני לא אגיד לכם מה היא הסיבה, אבל זה לא טוב. כדאי להם להיזהר", אמר טראמפ בשיחה עם כתבים בניו ג'רזי. הנשיא הדגיש כי "איראן עושה הרבה דברים רעים. היא לעולם לא תשיג נשק גרעיני".

     



    0 תגובות